Wat was de aanleiding van het project?
Een van de prioriteiten in mijn nieuwe functie was het oppakken van het project ‘Basiskwaliteit van de woningen’ van JOOST.
We zijn inmiddels ruim vijf jaar een fusieorganisatie, en het beleid stamt nog van vóór die tijd. Onze organisatie is volop in ontwikkeling en 2024 stond in het teken van het aanscherpen van kaders.
Al snel besefte ik dat ik dit project niet alleen kon trekken vanwege de omvang ervan.
Esmeralda Timmermans van Matchability liep interim bij ons op de afdeling Verhuur en attendeerde me op het team Advies van Matchability.
Voor mij een eyeopener, want ik kende jullie alleen van detachering. Een kennismaking met projectmedewerker Guusje werd gepland en er was gelijk een match.
Hoe is het aangepakt?
We zijn intern gestart met het herijken van het huidige onderhoudshandboek, samen met de opzichters.
Guusje is als projectmedewerker via Matchability gestart en is samen met de organisatie een zoektocht begonnen om te bepalen wat we als eindresultaat wilden en hoe we dit met elkaar konden vormgeven.
Vragen die naar voren kwamen, waren onder andere:
- Hoe houden we het actueel?
- Hoe doen andere corporaties dit?
- Hoe maken we het praktisch en uitvoerbaar?
- Wat past bij JOOST?
Kunnen we oude elementen hergebruiken? Het antwoord op die laatste vraag was duidelijk: nee, we gaan het opnieuw doen, goed en organisatiebreed.