Onze samenwerking met het JCP begon nadat we een mail van JCP ontvingen die ons interessant leek. Wij hebben geen eigen jurist in dienst en de stap naar onze huisadvocaat is in sommige gevallen nog te groot. We waren nieuwsgierig naar wat de dienstverlening van JCP precies inhield. Nadat we Nicky uitnodigden in ons teamoverleg, voelden we een goede klik en besloten met elkaar in zee te gaan. Dit bleek een prima zet, want inmiddels maken we wekelijks gebruik van het JCP. Als manager Wonen werd ik regelmatig benaderd door onze woon- en verhuurconsulenten met uiteenlopende vragen. Nu wij een direct juridisch aanspreekpunt hebben kunnen mijn medewerkers direct zelf zoeken in de kennisbank van het JCP of contact met hen opnemen. JCP staat ons ook bij met advies over verschillende onderwerpen zoals beleidsstukken en contracten, zoals recent de update van ons ZAV-beleid (Zelf Aangebrachte Voorzieningen) en de huurvoorwaarden, en het aanpakken van woonfraude of het plaatsen van camera’s bij deuren.
Wat mij vooral aanspreekt in de samenwerking met JCP is de snelheid en toegankelijkheid van hun service. Met één telefoontje zijn we vaak al geholpen. Of ze kijken even mee met een brief. Daarnaast komt er iedere drie maanden iemand van JCP bij ons op kantoor langs. Deze contactpersoon werkt dan een dag vanuit ons kantoor maar is voor ons ook direct benaderbaar voor vraagstukken. Deze fysieke ontmoetingen zijn van waarde; het biedt de mogelijkheid om face-to-face juridische vraagstukken te bespreken en te sparren over ingewikkelde situaties. Ik kan duidelijk stellen dat het JCP bijdraagt aan een goede dienstverlening voor onze corporatie en mijn taken als manager verlicht. Ik zou het JCP zonder twijfel aanbevelen aan andere woningcorporaties.